- Det är inte jul! -

OK folk, nu är det definitivt dags att ta ner julbelysningen från balkongen och buskar! Vad är upp med folk som är tröga? Julen är ju så länge sedan att följande jul snart är närmare!

Idag har varit en icke-produktiv dag. Om inte diskning och kvällslänk räknas det vill säga. Jag har gjort nada och kommer att fortsätta göra det ända tills mina ögonlock trillar ihop. Men jag fick en lysande idé då jag prommade nyss! Jag gick nämligen på stigen i skogen där jag i somras plockade blåbär och jag har fortfarande kvar dem i frysen! Gissa om jag nu ska äta fullt med blåbär och mjölk! Slurp!

Imorgon ska jag cykla till skolan. Det har jag bestämt. Min söte far var här förra veckan och restaurerade min pärla, det vill säga satte luft i ringarna och kollade kjeden. Herregud, skrivs det "kjeden"? Jag har fått totalpanik med det svenska språket och hur jag talar sedan min språkpolis till syster rättat mina uppsatser. Jaiks. Nå eniwei, jag ska nu inleda cykelsäsongen for real!

Sen ska jag och syrran dra iväg till Cittarn och storshoppa korv och vindruvor för att klara vappen. Det ska iallafall jag göra. Och surskorpor.

Okej, mera bla än såhär blir det inte idag. Ha en bra en!

Och ja, TPS förlora. Too bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0