- Resa, resan, resor -

Fredag då, tror jag iallafall! Skönt, jag är jättetrött och råddig med dagarna efter denna vecka, men ännu imorgon på jobb. Det roliga är att även om det är tungt att vara på jobb är det alltid lika roligt:)! Tack och lov! Annars skulle jag inte orka en dag till! Dessutom har vi fått in en massa härliga nya vårkläder nu, det finns verkligen något för alla och en massa härliga fräscha vårfärger:)! Idag ska jag shoppa lite innan jobb, vi har bästa ordningen i vår H&M, jag hittar inget i Kop Kolmios Hennes.

Nu på morgonen ska jag läsa franska, vi har tent i tisdag och en massa ord och grammatik, tack och lov kommer jag ihåg rätt mycket från gymnasiefranskan så jag hoppas det ska hjälpa mig lite grann:)

Jag sitter just nu och drömmer mig bort på Aurinkomatkat.fi och Finnmatkat.fi, jag vill åka långt bort med min käraste och bara mysa i solen på stranden. Det värsta är att jag bara vill till Grekland igen, där det är garanterad trivsel, men å andra sidan skulle det vara kul att se något annat i år. Sen skulle Paris inte sitta helt fel heller, jag kan inte få nog av den staden! Sen vill jag gärna också åka till Sthlm till systern och M. Det är mycket man vill, men en Sverigeresa ska vi nog hinna med, någongång efter påsk!

Just nu lyser solen för fulla muggar här i Åbo, det ser så vackert och fint ut:) Hoppas snön smälter snabbt bort, jag vill ha vårskor på fötterna och vårjackan på axeln igen:) Sitter just nu och lyssnar på Raymond och Maria - Storstadskvinnor faller ner och dör som de spelar på Radio Vega. Hih, denna grupp påminner mig om mina ungdomsdagar och alla kompisar.
 
Nu ska jag dricka upp mitt  Paulig's vaniljkaffe ( Tack Karin) och sen ta i tu med dagen! Som vi brukar säga på jobb: joka päivä on täynnä toivoa:)! Jepp, adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0