- James Bond och Fazers blå -

Har först nu tid att sätta mig ner och berätta mina nyheter, vilka inte är många. Dagen började bra, som oftast, då V kom in och väckte mig. Jag älskar att inte behöva ha väckarklocka, det är tusen gånger bättre att bli väckt av sin gullis som kommer in och berättar att kaffet är klart och morgonmålet står på bordet:)

Vid tio hade jag franska, språket jag lär mig att älska mer och mer för varje dag:) Efter tolv hade jag tandläkare för att kolla att mina icke-excisterande tänder läkt bra. Och det hade de! Jihuu! Nu kan jag äntligen andas tryggt, har nämligen varit lite orolig om de läkts så som de ska.

Jag gick hem från stan och sen lunchade jag lite lätt innan jag började läsa statskunskap. Och nu sitter jag här och är fullärd om den internationella politiken. Not!

Det som rullar på i min hjärna idag är massakern i Tyskland. Hur många gånger ska det här få hända? 14 personer har mist sitt liv på grund av en annan människas ilska och vrede. Det är hemskt och det får mig att fundera vad vissa människor är kapabla till. Jag känner mig inte säker!

Dessutom blir det ju inte bättre av att musikgruppen i ÅA  igår skrämde upp hela pubiken med sin James Bond - figur med fejkpistol! Inte så bra timing måste jag säga! Vart är vi påväg...?

Jag ska iallafall ta och städa lite här nu och sen fila på min låt. Antagligen bio ikväll med V's syster, "Confessions of a shopaholic", ska bli kul:) Fast innan städningen borde jag kanske lägga mig ner och vila, en halv platta Fazers blå gör inte så att läsning eller inlärning går bättre..Bara så ni vet:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0