- Ici encore -

Sådär, nu har helgen igen varit och farit och jag har verkligen inte hunnit blogga alls under tiden. Ja, jag har inte ens suttit framför datorn under hela helgen, vilket har kännts rätt konstigt, men tiden ahr inte räckt till:)

Jag ska nu dra en snabb resumé över helgens härliga händelser. På fredag efter att mina bästaste småsyskon hade blivit hämtade till oss av Alexandra och M och efter att vi tillsammans hade druckit mitt utsökta kaffe, bar det ut i pulkabacken. Jag  och V hade väntat att få åka pulka hela vintern och nu äntligen var det möjligt, det var jättekul, men efteråt var min rumpa rätt sjuk, jag skyller på att pulkastorleken var barnstorlek och att den inte var gjord för såna som min rumpa...

På kvällen lagade V mackor och vi poppade popcorn och fixade morötter och dipp och hade sedan en riktigt filmkväll. Vi såg "Corpse Bride" och jag och I tyckte att filmen var jättebra, de andra hade inte så mycket att säga till om eftersom båda somnade!

På lördagen åkte vi till "HopLop" där I fick leka i två hela timmar. Vilket paradis för barn! Skulle vi varit ensamma där skulle det nog också varit ett paradis för mig:) Efteråt blev det träff med mamma och pappa i stan och sen mat, sen kaffe hos oss innan gästerna åkte hem:(. Men de ska snart komma igen!

På lördagskvällen åkte vi till vårt lilla musikskyffe och jag lärde mig spela trummor, NOT! Gud hur svårt det är, mina armar och ben räcker inte till till alla trummor och pinnar.  Lördagskvällen avslutades med Melodifestivalen, lite mystiskt bidrag som vann, skulle vara trevligt att höra vad annat hon sjunger än bara " La voix"!

Igår lunchade vi tillsammans med min gudfar och hans fru och dotter på ett mysigt ställe som heter "Panini" på Slottsgatan. Jag kan ärligen erkänna att jag aldrig i hela mitt liv ätit så god "Carbonarapasta" som deras. Gudomligt läcker:)! Efter lunchen kom de till oss på kaffe. Vi hade en mycket trevlig dag och en väldigt rolig helg overall:)!

Idag är vi båda lediga och vi hade tänkt att vi ska gå i lite inredningsbutiker och kolla. Dessutom ska jag handla smink, eftersom jag inte gjort det än! Ha en fin veckostart alla! Over and out!

Kommentarer
Postat av: N

tack för helgen ! kul :D och det är faktiskt den där skivan under ankaret ;) jag tycker faktiskt jättemkt om den där bilden :D

2009-03-16 @ 18:02:47
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0