- Zouk -

Så var det torsdag då och onsdagen bara flög förbi, efter skolan. Träffade Alexandra i stan, vi lunchade och kolla runt lite:) Riktigt skoj hade vi! Efteråt körde hon mig hem och jag läste lite franska tills V kom hem:)

Jag tillbringade kvällen med att söka en massa nya franska låtar men måste säga att den finaste ändå är den jag lyssnade på för si sådär en tre år sedan: " Zouk - La derniére danse:) Härlig låt, så mycket minnen!
Vi skulle också se på film, någon gammal "Halloween" V grävde fram ur lådan, men tyvärr var vi båda så slöa att det inte blev till någonting annat än att ligga på soffan och tävla om vem som flest gånger kunde säga " Mustan kissan paksut posket" efter varann:) Och hör och häpna, JAG vann! Sex gånger kunde jag säga det, utan att säga fel och säga "paskut pokset". Stolt! Efter denna lilla meningslösa tävling var klockan läggdags och jag somnade genast.

Idag var det igen "upp med tuppen" som gällde och iväg på statistik, ett ämne som borde förbjudas. Vår lärare är helt skitjobbig och jag, som alltid märker och hänger upp mig på saker, blir så irriterad av att han ersätter alla e-ljud med ä-ljud! Det låter helt vanvettigt och dessutom är hans undervisningsmetod så dålig. Tack och lov var det franska sen, kul som vanligt:) Efteråt lunchade jag med Henrica, Lotta och Malin, trevliga Karisflickor:) Eftermiddagen bestod av statistik, men denna gång i PÄCÄ klass!! (Pc-klass).

Nu är jag hemma och är riktigt jännä för vad som ska hända i Päivien! No life. Sen kommer V och då ska vi åka och handla och sen göra mat. Myspys-kväll, eventuellt på bio, det vill säga OM vi hittar något vi vill se och som går mänskliga tider. Ha en bra dag!

Ps. Idag såg jag en gubbe med en jacka som det stod " Borrealis" på, är det verkligen något man vill att det ska stå på sina kläder?Det är lätt att man förknippar det med något...Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0