- Svammel och trams -

Jag vet att min uppdatering har varit vädligt mycket på minus denna helg, men jag har jobbat som en gris hela helgen. På lördagen hann jag dock med en middag på Benellis med Viola från jobb, och förstås lite dans på Börsen, men det var allt. Igår jobbade jag precis hela dagen och cyklade dessutom till jobb. Snacka om effektiv!

Idag började min skola. Klockan halv nie borde jag ha haft min första föreläsning, men tyvärr så orkade jag bara inte släpa mig dit. Jag var tvungen att få sova, eftersom jag ska på jobb ikväll igen. Jag måste medge att det ska bli skönt med skola igen, ja, i onsdag då, när jag har föreläsning nästa gång. Jag känner att jag har fått tillräckligt av sommaren nu. Nu vill jag ha höst, ljus, mörka kvällar och mys. Hösten är en bra årstid för att bara slappa och man behöver inte ha dåligt samvete för att man väljer att sitta inne och göra ingenting!

Dessutom väntar jag på att äntligen få åka över till syster i Sverige och hälsa på dem, men framför allt deras bebis som jag väntar så otroligt mycket på. Jag ska bli moster, tänk vad kul! Jag ska pina "den" att kalla mig "Moster Josefin", även om den inte vill. Så det lär ju bli "Monster Josefin". Hih.

Idag byter de mitt abonnemang till Dna. Hoppas det funkar, det har nu gått två veckor sen åskan och jag har fortfarande inte sett någon förbättring i Saunalahti. Skäms!

Jag har också fått en förfrågan att sjunga på min gamla högstadierektors pensionsfest. Vad sjunger man åt sin gamla rektor? Knappast min egen låt där jag sjunger: " I'd like to hold you close.."..Not so much! Och knappast någon annan låt heller som handlar om kärlek. Jag funderade på någon neutral som typ CCR eller någon liten nyare låt.

Idag börjar Desperate igen. Wohoo! Som jag har väntat. Men problemet är bara att det börjar 21 och jag slutar jobba då. Snacka om att jag kommer att filla hem för full fjong! Jag ska vara hemma så att jag iallafall hinner se slutet.

Idag är alltså sommarens sista dag då. En mycket annorlunda sommar, rolig, ny men samtidigt lite ledsam. Men livet går vidare, och det är egentligen nu som "mitt" liv med studier börjar igen. Sommaren var en mellan period och jag kände att jag hörde varken hit eller dit. Men nu börjar det som "jag gör" och jag är peppad för det.
Nu städning och sen iväg på jobb. So long!


Kommentarer
Postat av: e

nån pensionärsvisa finns det väl..vad brukar dom spela i fredagshälsningen då d är pensioneringar?:)Bra start på skolan jose:)vi får se när lilla mosterbarnet vill komma ut:)

2009-08-31 @ 15:16:03
Postat av: Anonym

Hah! BRA att du ska sjunga där! (: jag kan vara backup-singer! :D

2009-08-31 @ 16:44:55
URL: http://nathalieskrypin.blogg.se/
Postat av: ..:emmi:..

Vah? Går Kerstin i pension???

2009-08-31 @ 19:05:03
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0