- En kladdis gör susen -

Nu har jag mumsat i mig helt megamassor med kladdkaka och kände mig redan efter första biten på bättre humör:) Fint! Dessutom kollade jag på Simpsons, vilket jag inte har gjort på evigheter, och till och med den serien lyckades få mig på ännu lite bättre humör. Så det ser ut som om denna dag blev räddad trots allt!

Även om jag nu verkligt seriöst funderar på att byta från Saunalahti till Dna Unelma. Det blir morgondagens bekymmer.

Just nu roar jag mig med att läsa Blondinbellas blogg på finska. HAHA, säger jag. Finskan där är nog verkligen inte finska utan något låtsas språk med en massa låtsas påhittade meningar. Se nu bara på denna mening:

" Nils ja olen lähes aina orgaanisten mutta haluamme tulla paremmin tulossa ilmasto marta ja ajatella enemmän ympäristöä. Siksi tuemme kestävää kehitystä tulee oikeudenmukainen ja oppia! " Gud så roligt! Låter lite som estniska, vilket jag snart börjar lära mig med tanke på hur mycket eestipuhetta jag hör på jobb varje dag!

Nej nu ska jag kolla Tv igen! Här här min kladdis!


   

Kommentarer
Postat av: ..:emmi:..

Jag satt också och roade mig med att läsa Blondinbellas "finska" blogg - smått komiskt. Väldigt professionellt intryck hon gör..NOT!

2009-08-21 @ 10:38:30
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0