- Åska -

Morning! Vaknade typ just, igen. Värst vad jag ska sova länge nuförtiden. Men det är så skönt att bara sova, sova och sova. Vaknade dock vid fem i morse, eftersom det bara blixtrade och bullrade för fullt. Jag fick panik och rev ut alla sladdar från väggen och kröp sen långt in under täcket i hopp om att inga åskbollar sulle hitta ut genom väggkontakten. Dom finns! Jag vet det!

Det konstiga var att vid elva, då jag vaknade på riktigt, vaknade jag också av att det smällde till riktigt ordentligt utanför! Konstigt. Men nu verkar det vara över.

Jag borde egentligen laga mig i ordning nu och sticka iväg in till stan, eftersom jag antagligen är påväg på kaffe med mina bästaste arbetskompisar ever, men jag är som vanligt lite trög på morgonen. Dessutom har jag konstaterat att jag får faktiskt inget gjort innan jag har så bråttom att jag bara håsar omkring och blir försenad. Jag måste ha bråttom för att få någonting gjort överhuvudtaget. Konstigt, det med.

Den här regninga och tråkiga dagen får mig att minnas fredagen för två veckor sen då jag, mamma, pappa, I och Nathalie åkte ut på sjön. Vi tog iland på en holme och satt där och åt smörgåsar och drack cokis för att senare övergå till kaffe och bullar. Så mysigt. Ett fint sommarminne. Men än kan det bli varmt, jag ger inte upp hoppet ännu. Men nu måste jag städa undan här, snälla nån, eventuellt var det inte åskan som bullrade, utan en bomb som slog ner i mitt kök..

So long!

 
Jag på holmen.
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0