- Virvon, varvon -

Så var helgen än en gång över. Riktigt skön helg, med inget extra. Hemmamys och cykelturer. Idag blir det dock andra tag, jag måste göra klart min presentation i franskan och göra lite uppgifter. Dessutom borde jag börja lite smått med att skriva min uppsats eftersom den inte direkt blev skriven i Sverige, även om det var min plan...

Lånade också filmen " 27 dresses" av V's syster igår, så antar att det blir film lite senare. Tyvärr är vädret alldeles sunkigt ute, men hoppas att det klarnar till på dagen så att man kan gå ut. Jag får abstinens om jag inte är ute.

Haha, blev jätteskrämd igår i trapphuset då jag kom hem från butiken. Jag öppnade hissdörren och utanför stod en el drös med häxor! De var alla jättekorta och jättemålade och fnittrade åt mig då jag var tvungen att ta mig igenom deras flock! Då jag kom in genom dörren slog det mig att de finska häxorna går omkring en vecka tidigare än de finlandssvenska och sjunger sin " Virvon, varvon" - ramsa. Mycket trevligt. Jag minns bra tiderna då vi själva gick häxor, score blev det om man fick ett påskägg av någon. Jag tycker att vårt sätt att gå häxa är mycket bättre än det finska, vi sjöng alltid en massa och gav något trevligt och fult papperspåskägg som vi själva gjort:) Sedan log vi brett och hoppades på påskägg:) Vi gick påskhäxa tills vi var typ hur gamla som helst, men vi slutade gå det året vi alla fick varsin apelsin...

Nej nu ska jag diska, blä, men sen ska jag fixa en smoothie, jag tror jag har blivit beroende..Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hahah!

2009-04-06 @ 09:06:13
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0