- Inte den bästa av dagar -

Nu först har jag tid att sätta mig ner och skriva, hela gårdagen bara flög förbi på grund av diverse incidenter och jag hade inte tid att sätta mig ner och skriva. Men nu har jag det. Har just avnjutit morgonmål, och jag har, hör och häpna, druckit te. Orsaken till detta är dock väldigt enkel, vi hade glömt att köpa mera kaffe igår så burken stod tom. Jag måste få i mig något varmt så tänkte att jag helt enkelt får köa med Lipton denna morgon:) Fortfarande inget fan av denna dryck.

Hade en trevlig dag igår, ja, iallafall halva dagen. Först hade jag föreläsning och efter det träffades vi ett stort gäng på Arnold's och skvallrade:) När klockan närmade sig halv sju drog vi alla oss hemåt, och jag hämtade cykeln vid ÅA och cyklade hem, I ÖSREGNET! Jag hatar att cykla då det regnar och förstås hade jag ingen lampa på cykeln och ingen reflex på mig själv, så knappast syntes jag sådär alltför mycket då jag fräste fram. Poliserna skulle säkert ha haft något att säga om saken, men tack och lov mötte jag inga:)

Efter att jag kom hem, våt och äcklig, märkte jag till min stora förtjusning att NÅGON hade trampat i hundbajs med mina Lacoste! Och med någon menar jag jag själv! Det konstiga var att jag inte hade haft de på mig alls under gårdagen! Ja, det var inget annat att göra än att börja skura, tvätta och fejda! Medan jag höll på och tvättade kom jag på var jag stigit i bajset. Då jag på måndagskvällen kom från min promenad märkte jag att papperspåsen på min cykelsits hade blåst iväg, och naturvän som jag är ( eller iallafall blivit) gick jag en bit på stigen vid vårt hus för att se om den eventuellt låg i någon buske i närheten. Och det gjorde den. Jag plockade såklart upp den och förde den tillbaka på sitsen. Mystery solved: som tack,  för att man som den gode medborgaren man är, tog bort skärp från naturen, hittar man ett bajslass under skon! Great! Nästa gång får påsen ligga...

Efter skotvätten orkade jag inget annat än kasta mig på soffan och titta på TV. Detta varade dock inte länge eftersom min förbannade visdomstand absolut måste börja jäklas igen. Det var inget annat att göra än att börja kurera med Corsodyl, isbitar och Burana. Jag frös och det kändes som om någon satt på min tand och hamrade med en slägga på omkringliggande tandkött! Nice! Jag måste antagligen gå till tandläkaren och göra mig av med den, aj!  

Efter allt detta kallade jag kvällen natt och gick och lade mig!

Men idag är det en ny dag och inget bajs och ingen tand ska förstöra mitt goda humör:)! Dessutom började dagen bra med en ÅU i brevinkastet. Tror att syster A har något med saken att göra:) Tack! You made my morning! Dessutom fick jag reda på att jag är godkänd i kvinnovetenskapstenten, wohoo! Nu ska jag kolla igenom italienskan  och sedan fixa lite musik:)! Absolut hetaste låten i min Mp3 är Amy McDonald - This is the life, om ni inte har lyssnat, gör det! Laters!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Japp de har jag. Dock inte mycket att ha den tidningen men iaf :) Båda ni och mamma&pappa får tidningen i 2veckor.

2008-11-12 @ 12:03:50
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0