- Barnsligt -

Gårkvällen tillbringade vi nog bara hemma i soffan. Vi hyrde film, "Hancock". Inte så överdrivet bra men en lite annorlunda superherofilm var det, vilket gjorde den mera intressant att se.

Söndagen har börjat i barnens tecken för vår del. Klockan 10.00 började "Mumin" som tyvärr, för min del, var på finska. Jag kan dock konstatera att muminkaraktärerna pratar likadant på finska som svenska och jag tror till och med att " Lilla Mys" röst görs av samma person både på finska och svenska. Dagens avsnitt handlade om "Tant Jenni" som kom på besök, tror inte jag har sett det avsnittet tidigare:)Mumin är nog ett av de bästa barnprogram, perfekt för små barn, och mej och V:)

Efter Mumin började min favorit: " Emil i Lönneberga". Och det var inte mera än rättvist att det gick på svenska:) Jag hade tur, idag var det ett av mina favoritavsnitt starring Emil och Griseknoen:)( Skrivs det sådär..?). Jag hade faktiskt glömt hur rolig Emil är, och när man var liten tror jag inte man förstod allt det roliga som alla vuxna också säger.  Dessutom är min lillebror I på pricken lik Emil och med tanke på lillebrors beteende och hans "hyss" kunde man tro att I är Emil:) Nå hur som helst  tror jag att jag helt på allvar ska börja följa med varje söndag med start klockan 10.25 på tvåan:) Iallafall de gånger jag inte är i Bruke och kan följa med min egen lilla Emil där hemma:)

Nu är det bara för oss att fortsätta med dagen och invänta den lovade snöstormen. Jag tycker det är mysigt med kombinatonen storm och snö, så länge som fönstren håller tätt, det vill säga...

Lyssna på Amy McDonald - Let's start a band. Grymt bra. Och ät Pirkka mandariner! À bientot!

Kommentarer
Postat av: N

Let's start a band e bäst:D ha jag skicka?

2008-11-23 @ 14:33:59
Postat av: J

jo den e jättebra, nej du ha inte skickat den:)men visste att du säkert också har den:)

2008-11-23 @ 18:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0