- My God -

OMG! Det är allt jag har att säga om min första praktik dag, och också det sista eftersom jag idag ringde till min handledare och "sade upp" mig själv från praktiken:D Det var det hemskaste jag varit med om. Gamla människor som lever livets sista dagar, stilla i säng med blöja kring baken. Jag klarar helt enkelt inte av det. Jag sade åt mej själv att jag ska prova och iaf gå första dagen och kolla vad det är frågan om, och det räckte faktiskt mycket väl! Usch!

Så nu är jag ledig i tre veckor. Det känns bra! Jag ska satsa på mina inträdesförhör till akademin, och läsa så mycket jag orkar. Dessutom behövs extra tid för att kunna åka till Åbo och kolla lägenheter och eventuellt klämma in lite arbete, MED BETALT. För hör och häpna, ALLA andra studerande får betalt för sin praktik förutom vård studerande! Vad är det med det? Varför får inte vårdarna, som definitivt skulle vara värda det!nåja, nu är jag iaf ledig, och behöver inte tömma bajsblöjor och se på lidande varje dag!

Nu är vi iaf då som sagt i Hesa efter en jätterolig helg med systrar och pojkvänner, det vill säga deras:P Borde besöka dom oftare! Men det ska det bi ändring på:) Nu ska jag gå och lägga mig på sängen och titta på TV med min gulleplutt! Ha en skön kväll!



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tror du glömd vissa andra detaljer som ni också ska göra :P Hah

2008-04-21 @ 17:46:53
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hah, joo, tack och lov behövde jag inte DET idag!puh!

2008-04-21 @ 17:50:16
Postat av: e

jaa det börjas i tid med att minimera värdet av vdyrket..jasså ingen lön men alla andra får det? Och ingen protesterar???why...i övrigt rätt att du sa upp dig...man skall INTE göra sådant man inte vill om det inte finns en bra anleding till det, det vill sgäa,,,

2008-04-21 @ 18:12:32
Postat av: Josefin

o, iaf på vår skola är det tydligen så. Det är helt sjukt!Så för att klara sig ekonomiskt under praktiktien gör typ alla dubbla jobb, hur hälsosamt är sen det!? Jo det där utsätter jag mig inte för...usch..

2008-04-22 @ 08:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0