- Dör långsamt -

Fortfarande bara åstadkommit oljeinpackning och lite städning. Vart tar tiden vägen?..Ingen musik ännu. Har dock hela morgonen lyssnat på härliga låtar. Come what may med Ewan McGregor och Nicole Kidman måste vara en av de vackraste låtarna ever! Överlag är i princip alla låtar bra från filmen Moulin Rouge (2001),världens mest bästaste och härligaste film! Come what may är iaf den vackraste låten från filmen, se bara på orden i första versen:                   
                                      Never knew I could feel like this
                                       Like I've never seen the sky before
                                       Want to vanish inside your kiss
                                       Every day I love you more and more
                                       Listen to my heart, can you hear it sing?
                                       Telling me to give you everything
                                       Seasons may change, winter to spring
                                       But I love you until the end of time

En annan vacker låt som jag lite analyserat och lyssnat på är en finsk av artisten Irina, låten heter Kuolee hiljaa ("Dör långsamt"). Speciellt två rader av refrängen är så vackara: "meidän liekkimme jolle hengen annoimme, jota kauan vaalittiin nyt kuolee hiljaa"...

Jag älskar sådana låtar som just denna, som har en vacker text med tankar bakom. Det får en som lyssnare också i en skön stämning:)..Lyssna på låten så förstår ni vad jag menar!

Men nu ska jag göra mig i ordning och sedan gå til butiken och handla lite ätbart! Laters!

Kommentarer
Postat av: mamma

hejsvejs!
Hoppas ni hade en bra kväll, jag blir lessen redan då jag tänker på filmen moul..rouge , jag bar avill gråta då den är så lessam...jag hoppas du e frisk lilla vännen, vi hörs i mrorron, hur kommer du?Krammamma

2008-04-12 @ 23:06:03
Postat av: e

den vill ja ha med på bröllopet...sången:)

2008-04-13 @ 10:48:01
Postat av: Josefin

Jo jag vet, den är lessam:)...men världens bästa!..jag vet, den finns redan på listan E..:)..ses snart!

2008-04-13 @ 11:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0