- Blommor och medvetslösa tanter -

Oh, har just kommit hem från skolan, och kirurgitent. Ganska patetisk tent, igen, som om den skulle ha varit skriven för små barn. Vem skriver: " 50% måste vara rätt och ni får inte döda någon" som en hälsning från tentator till studerande. Tenten var dessutom helt flummig och helt klart skriven på finska och sedan översatt till en oerhört dålig svenska, där vissa svenska ord t.o.m. helt fattades. Blir jättestörd på sånt! Jag vill ha en klar, tydlig och välformulerad tent framför mig så att jag vet vad jag ska svara på och var! Irriterande återigen!

Nåja, iallfall växer min blomma nu! Igår då vi var ute passade jag på att hitta en passande blompinne till min blomma, som hittills envisats med att växa längs med fönsterbrädet och inte uppåt!Men idag när jag vaknade såg jag att den rest sig och har ändrat riktning:) Jag e så nöjd, och jag SKA hålla den här vid liv...har lyckats ta livet av alla andra växter jag någonsin haft i min ägo. Jag har också lyckats ta livet av växter som andra också haft i sin ägo...

Fy, idag när jag åkte i bussen till skolan kom en medvetslös dam körandes över vägen! Alltså, min buss skulle just svänga till vänster och just då rullar en bil ut rakt framför bussen, så chauffören var tvungen att bromsa in. Den enda jag såg var en dam, avtuppad bakom ratten, som körde rakt in i en stolpe! Det blev panik i bussen och en gumma skrek: "Jag ringer ambulansen!"...men chauffören stannade inte där utan han körde til busshållplatsen, släppte av folk och sedan fortsatte han bara helt kallt. Tyckte det var lite otrevligt gjort..eller sådär,jaa, han visade helt kart att för honom spelade det ingen roll. Själv blev jag helt kallsvettig och hjärta dunkade typ 2000 slag i minuten, och då satt jag inne i bussen och knappt såg nåt alls! Jag kom fram till att jag definitivt är i fel bransch! Hoppas allt gick bra med damen, iallfall kom ambulansen dit på plats, fick jag senare höra.

Jaa, nu ska jag väl ta mig ut, om jag vågar, har hört att luften här i Helsingfors ska vara farlig nu p.g.a. bränder i RYSSLAND! Såklart!...nåja, nog ska jag väl klara mig, får väl försöka att andas..hmm..lite mindre! Kommer iallafall definitivt att lyssna på en av mina favoritlåtar just nu!

--------->>     Janet Jackson - Feedback

Kommentarer
Postat av: e

de kankse är en klängväxt som ska klänga sig och växa överallt...?:)

2008-04-03 @ 15:59:16
Postat av: Alexandra

Du sku se mina blommor! Mina fönster e nästan lika fina som pensionärernas mittemot! :) Köp garderobisar, dom lever typ bättre om man INTE vattnar dom. Bästa blommorna ever :)

2008-04-03 @ 16:42:15
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se
Postat av: Josefin

jaa, jag vet nog inte vad den är för en:P, men växer och blir fin det gör den! Jag har fått den av V, på fröna då den växte ut stod det "I love you" på:)Vadå för garderobisar?de heter dom väl inte?:D

2008-04-03 @ 17:43:42
Postat av: Alexandra

Jo, eller garderobblommor. Dom e int jättefina men dom blir stora å dör int. Vilket räcker bra för mej.

2008-04-03 @ 18:34:16
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0