- Mums -

Hemma efter en härlig middag. Grillat, stekt, kokt och mumsigt! Slurp! Nu är jag lite fundersam om jag orde joina de andra till åstranden eller om jag blir hemma och kollar hockey för mig själv..

Sitter som bäst och lyssnar på Jenni Vartiainens skiva "Seili". Mycket bra. Först hatade jag den och tyckte det var jobbigt att ha den på jobb, men nu kan jag inte annat än bli förundrad över Vartiainens texter. Så omväxlande och så otroligt sköna. en del till och med vackra.

Se bara på orden från låten " Halvalla": "Niin saat minut nyt halvalla, poisheittohinnalla
                            Saat tämän nyt helpolla, minun käytetyn sydämeni

                                      Hei ollaan vaan aivan paikoillaan
                                      Turha on etsiä kauempaa
                                      Kun on hieno maailma jo tarjolla"

Vackert.

Kollar nu ut. Regnsjukt= Josse stannar hemma på soffan och äter en efterrättsglass. Och blåbär. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill oxå bli bjuden på middag...:(Stannade du hemma? Ha en bra resterande vecka!!Kramamma!

2010-05-19 @ 09:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0