- Jag är effektiv... -

Vilket härligt väder det varit idag!Älska våren!

Dagen började med föreläsning vid 10. Jag orkade sitta där och lyssna på världens tråkigaste föreläsare nästan en och en halv timme, men när klockan var 11.35 och det var tio minuter kvar av föreläsningen gav jag upp. Jag orkade inte längre sitta och höra på hur man bearbetar en text. Herregud, ämnesstudier in my ...

Drog sedan vid ett tiden in till stan och kaffade med Paulis från jobb. Café Brahe är vårt kaffecafé, vi går alltid dit. Idag hade jag dock papper i min bakelse, inte så fräscht kanske. Gick och bytte den till en annan som också visade sig ha papper som ingrediens. Yäk. Fick sedan byta till en annan kaka, som också var helt delicious.

Sen kom jag hem och satte mig på balkongen och njöt av de sista strålarna som lyste på mig. Effektiverade min dag genom att skriva 1.5 sidor på mitt referat och dessutom skriva klart engelskauppsatsen due imorgon. Jes. Jag är nöjd.

Ett litet tips till alla irriterande tiggare kring Åbo torg ( nej, snackar inte om tamburinkvinnorna, de är helt annan klass): det lönar sig inte att sitta och tigga med en mugg framför sig och samtidigt nacka i mobiltelefon. Konceptet av att tigga brister ganska radikalt då.

Nu ska jag vänta att syrran kommer och hämtar mig och sen ska vi åka och tvätta hennes bil. Najs!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0