- Varför ska gamla människor inte köra bil? -

För att de inte ska de!

Idag var typ n-te gången som jag har tänkt bli överkörd av en panschis på vägen! Idag var det dock riktigt, riktigt nära! Gubben i bilen, och gumman som satt bredvid, borde ha väjt för mig då de svängde och jag cyklade över övergångsstället, men den lilla regeln hade de visst glömt! Det var så nära att jag för ett kort ögonblick tänkte hoppa av cykeln och öppna dörren till gubben och skrika någonting fult! Men, jag gjorde det inte..Jag tror iallafall att det nu står rätt klart för de flesta hur jag kommer att dö..

Igår var jag faktiskt hemma i Bruke och kom mig bara inte för att blogga riktigt. På kvällen bestämde jag mig för att bada i bubbelbadet och det visade sig vara precis vad jag behövde. Bara en massa bubblor ( och verkligen fullt av dem eftersom I hade bestämt sig för att blanda alla tre bubbelbads doftpåsar !) och doft. Härligt! Hade glömt hur skönt det är! Idag kom jag tillbaka till Åbo och gick på första sociologiföreläsningen för i år, den verkar helt intressant måste jag medge:)

Nu ska jag äta mat och sen lägga mig och vila. Jättetrött. Jag tror helgen verkligen har satt djupa spår i mitt psyke..

Ajöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0