- Ankor på vift -

Hej efter en tid:) Tydligen vägrade blogg.se att publicera mitt morsdags-inlägg så får väl se om de publicerar detta. Har jobbat hela gårdagen och var alldeles slut då jag kom hem. Idag är jag dock ledig, och imorgon och torsdag också, så jag ska försöka få något smart gjort.

Hih, igår såg jag en märklig syn då jag cyklade hem från stan. På gångbanan mitt i stan kommer en and gåendes mitt emot mig med nio små ungar efter sig. Jag menar mitt i stan. Jag blev alldeles till mig och var tvungen att stanna för att se om jag såg rätt. Så söta de var. Då mamman styrde stegen mot vägen blev jag dock i panik. Men mamman ledde ungarna snabbt över vägen och bilarna märkte, tack och lov, det lilla ledet och stannade tills ankorna var utom fara. Gud så skoj! Frågan är bara vart de var påväg?  Såklart har man inte kamera med då sånt här händer..

Nu ska jag fixa mig i ordning och sticka ut. Fundera åka och köpa lite vårblomor till balkongen..Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsvejs!

ja, se djuren är otroliga.. ha en bra ledig dag, jag avundas dig som är ledig mitt i veckan!!kramamma

2009-05-12 @ 10:50:40
Postat av: Josefin

Och jag avundas dig som är ledig varje helg..:)

2009-05-12 @ 12:08:06
Postat av: e

och jag avundas är som är HElt lediga NÅNGÅNG:)

2009-05-12 @ 18:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0