- Minigubbe med sax -

Åh, fortfarande har jag kvar mina förbenade tänder! Mitt tandläkarebesök, om man nu ens kan kalla det så, gick på tre minuter högst. Tandläkaren stoppade in fingret i munnen, petade lite med sin spegel och konstaterade att : " Jo, nog e där ju visdomständer uppkomna". No shit! Men nåjå, jag beställde tid till röntgen och i nästa måndag ringer tandläkaren och berättar när det är dags för proceduren. Nå, det känns bra att få lite fart i det här nu, har ju gått sen december och funderat när jag ska hinna ta bort dem.
 
Världens roligaste grej hände idag! Efter tandläkarbesöket hade jag tänkt att jag skulle gå och klippa mig. Jag märkte då jag gick till skolan att det fanns en frisersalong dit man bara kunde gå, utan tidsbeställning, och tänkte att det ska jag göra då jag kommer från tandläkaren. Nå, då jag sen gick dit och steg in i "salongen" tänkte jag börja gapskratta. Där inne stod nämligen en liten, liten utländsk gubbe, ja, inte längre än min sexåriga bror (!), och sopade golvet med en liten skyffel! "Herregud", tänkte jag och visste inte vad jag skulle säga då han stod där och glodde på mig. Sen frågade han" Mitä halua?". Jag var helt nära ett gigantskrattanfall, men höll mig, och samtidigt som jag kollade in hans inredning från 1950-talet med frissa-utrustning från 1850-talet (!),  svarade jag att det på dörren stod att det var en frisersalong. Jag ville inget annat än gå ut därifrån, och tack och lov verkade det som om någon hörde min lilla bedjan, för direkt efter det kom en gubbe in som hade väldigt bråttom. Den lille "frisören" frågade om jag har brått eller om han kan ta den andre gubben före mig, så jag insåg att jag där hade min chans att smita och svarade" Nej inte alls, ta han före bara, jag kan fast gå till butiken så länge". Idiot, vem går nu till butiken och handlar innnan man far till frissan? Men nåja, det fick duga. Tack och lov kunde jag gå ut därifrån med håret oklippt, jag tror nämligen att denna lilla man knappast skulle ha förstått mina önskemål och jag vågar inte ens tänka på hur jag skulle ha sett ut då jag gått därifrån. Visst, kanske han skulle vara jätteduktig, men jag vågade inte chansa...

Nej nu ska jag fixa mat och sen ut och gå medan det ännu är lite just:)! Ha en skön eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: nathalie

Alltså HAHA! :D jag gapskrattar :D jag sku säkert ha dött xD

2009-02-10 @ 14:51:41
URL: http://nathalieskrypin.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hah, jo jag vet, det var helt sjukt!

2009-02-10 @ 15:58:16
Postat av: ..:emmi:..

Var finns den frissan? Så att man vet vilken man ska undvika alltså, int för att man vill veta vart man ska gå för att få sig ett gott skratt..:)

2009-02-10 @ 17:29:05
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tavastgatan:D Men rekommenderar int!

2009-02-10 @ 19:03:29
Postat av: Nathalie

J: e d dina läppar? = joo, nog e d d :)

2009-02-10 @ 20:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0