- Potpourri -

Oj vilka härlig snöflingor det faller utanför fönstret! Jättestora, fluffiga och vintriga:) Mysigt! Trodde jag inte skulle få någong julstämning alls i år, eftersom jag vanligtvis börjar lyssna på julmusik i oktober, men nu har jag verkligen det. Vad skönt:)

Igår hyrde vi film, " Kung - fu Panda". Jag ville egentligen inte alls hyra den eftersom det inte kändes så aktuellt att tillbringa kvällen med att titta på en överviktig, kung - fuande panda, men efter Vs otroliga övertalningsförmåga ( :) ), gick jag med på att hyra den. Det var dock inte det lättaste att få i gång filmen vilket berodde på att filmen var gjord i en nyare version av Blu -Ray och eftersom vår Blu - Ray spelare var äldre än filmen var vi först tvungna att updatera spelaren. OMG vilken procedur för att kunna se på film. V kan skatta sig lycklig för att jag gillade filmen! Hih!

Jag borde egentlien sätta igång att packa nu. Borde också sätta igång tvättmaskinen. Känns som om jag inte gjort annat än tvättat kläder de senaste dagarna. Hur kan det bli så mycket tvätt, vi är ju för fasen bara två personer!? Vår hyresvärd har också meddelat att det antagligen kommer en rörsremont ( ? ) på våren, men att den bara tar ett par dar och vi kommer att kunna bo helt normalt här under tiden. Jättebra! Dessutom lovade värden att fixa våra klädskåpsdörrar, eftersom V berättade att de i princip bara hänger där och att de inte går att flytta. Great!

Vad ska jag önska mig till julklapp? Alltså jag har funderat mycket, men kommer faktiskt inte på så mycket. Jag antar att det har med åldern att göra:) Förr gav alltid jag och mina systrar våra föräldrar meterslånga listor fyllda med saker vi önskade oss, medan jag nu endast kan komma på en sak: en elvisp! Det jag mest ser fram emot är julmaten. Jag behöver inget annat än julskinka ( massvis) och mammas sillröra, då är jag nöjd! Och jag kan säga att det känns skönt att inte förvänta sig något, eller önska sig något speciellt. Det är mycket roligare att bara få något trevligt som någon annan kommit på! Och under årens lopp har jag också märkt hur mycket roligare det är att själv ge julklappar! Ifjol planerade jag länge mina julklappar och jag bara väntade att få se vad alla tyckte om sina gåvor. I år har jag inte lika väl planerat men jag ska nog hitta något bra åt var och en ändå:)

Nej nu ska jag nog aktivera mig! Haha, de som vill kan ju lyssna på det jag lyssnar på nu: Leidit lavalla( Paula Koivuniemi, Marion, Katri - Helena m.m) - Hittiputki! INga kommentarer behövs, jag vet vad ni tänker!

Kommentarer
Postat av: e

jag kom på en grej på väg till jobbet....coldplays nya skiva:)

2008-12-04 @ 18:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0