- Gott nytt år -

Japp, detta blir mitt sista inlägg för iår, imorgon är det en ny dag och ett nytt härligt år! År 2008 har för mig varit ett spännande år och jag har gjort en massa roliga saker. Första början av året bodde vi ännu i Helsingfors, på Granö i vår lilla etta. Sedan lite senare började jag söka jobb i Åbo eftersom jag visste att jag ville studera här under hösten. Det som än idag förvånar mig är hur jag vågade gå på intervju till H&M och prata finska. Tänk att jag klarade det! Det bevisar att det är alltid värt att försöka även om man inte riktigt skulle våga.

På våren flyttade vi hit till Åbo till vår mysiga tvåa:) Sommaren gick åt till att jobba, vilket gjorde att vi inte hade så mycket tid tillsammans men vår resa till Grekland i början av hösten kompenserade en del. I slutet av sommaren gifte sig också min syster och vi fick gå på ett härligt bröllop! Hösten har gått åt att studera flitigt och jag kan säga att jag trivs väldigt bra!

Jag ser med spänning framemot det nya året 2009 och ska försöka göra så mycket av det som möjligt. Jag ska försöka göra år 2009 till det året jag kommer att prata om ännu då jag är 90. År 2009 ska vara ett spännande år och året då jag gör allt det jag verkligen vill! Jag ser också framemot ett nytt år med min älskling, ett nytt år då vi får vara tillsammans:)
Jag hoppas att år 2009 för med sig många härliga nya saker och överraskningar, och det tror jag att det gör också!

Ikväll ska vi iväg på en mindre fest här i Åbo, tyvärr ska jag innan dess på jobb, men det ska nog också gå bra, för sen är jag ledig två dagar! Nu ska jag göra mig i ordning och sedan iväg en sväng på stan innan jag ska sätta mig på bussen och styra kosan mot Mylly pylly, hihi!

Jag hoppas alla får en riktigt trevlig nyårsafton och att alla tar emot det nya året med en positiv inställning, det ska iallfall jag göra:)! Tack och hej år 2008 och välkommen år 2009:)! Adjö!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsvejs!

Gott Nytt År själv kära dotter nr:3!! Jag hoppas innerligt att ditt nya år skall vara så lyckofyllt som det bara kan, med lyckade studier, och ett helt och gott liv med din V. Nyårshälsningar från Lemmobro till er i Åbo.Krammamma

2008-12-31 @ 12:22:27
Postat av: Linda

Gott Nytt År till dej med vännen! Ha det bra:)

Kram/Linda

2008-12-31 @ 13:15:40
Postat av: Josefin

Tack till er:)!Kram

2009-01-01 @ 16:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0