- Stora bullar -

Hur kan det vara såhär varmt? Jag kom just in efter en lite kvällspromenad och håller på att svettas ihjäl! Det är helt fuktigt ute och skulle syrsorna hörts därute skulle man kunna tro att jag tog kvällspromenaden i Grekland! My gosh!

Idag har varit en trevlig dag. Först jobb, vilket efter två dagars ledighet igen kändes väldigt trevligt:) Vid halv fyra hade vi träff med Pauliina, Tiina, Kirsi och Marianna vid café Brahe. Vi diggar deras jättebullar:) Där satt vi till klockan sex och bara snackade en massa trams och skojigheter.

Marianna och jag pratade mycket om svenskan eftersom hon kan svenska rätt bra, efter att ha varit i Sverige två år, men det konstiga är att vi inte pratar svenska sinsemellan. Grejen är det att det skulle kännas så konstigt. Vi kom båda fram till att eftersom vi en gång börjat prata finska ( jag visste inte då jag träffade henne att hon kunde svenska) är det väldigt svårt att byta om och plötsligt snacka svenska. Jag menar, det känns så konstigt att prata det med henne. Egentligen är det dumt, men det skulle kännas som "fel språk" om jag skulle prata svenska med henne. Mystiskt.

Efter kaffe kom jag hem, åt och har i princip suttit här vid datorn sen dess. No life, jag vet.

En annan konstig sak är att även om jag har alldeles fruktansvärt varmt nu, dricker jag te! Jag fick världens himo på te, och måste bara värma en kopp. Vad upp med det i denna värme?

Nej nu ska jag söka vidare låtar på tuben och sen sova en lång och skön natt! Härligt! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0