- Herra Vanhanen -

Hej, har just kommi hem och tinat upp så mycket att mina fingrar just och just lyder mig på tangentbordet. Askallt ute!

En mycket givande dag idag, måste jag säga. På morgonen var jag effektiv och läste sociologi och städade hela lägenheten! Vid ett mötte jag Frida i skolan och lunchade. Efter det gick jag en sväng till bibbban och läste Åu, där det stod att Brahe Djäknar och Florakören skulle sjunga på gudstjänst i Domkyrkan och fira att Statsrådet fyllde 200 år.

Jag ringde Emmi och vi bestämde att vi skulle gå och lyssna. Jag drog in till stan en sväng först, och inhandlade Desperate Housewives första säsongen (wohoo) och skyndade sen tillbaka till Domkyran där Emmi väntade.

Ett långt tåg av frackklädda män och fintklädda kvinnor gick in i kyrkan samtidigt då jag kom, och sen antog vi att "allmänheten" fick gå in. Men nej! Jag ocg Emmi stod och väntade i en timme ( ! ), utan att få veta varför vi inte fick gå in. Vid fyra öppnades dörrarna och folk kommer ut. Och vem kommer inte först ut av hela tåget om inte självaste statsministern! Efter honom, Alexander Stubb, Astrid Thors, Janina Andersson, Ilkka Kanerva o.s.v..Snacka om att vi blev förvånade, där skulle vi lyssna på körerna, men får oss istället en otroligt närbild av halva riksdagen och regeringen! Det förklarade varför alla stod med kameror i högsta hugg..

Det viskades dessutom om att två presidenter skulle sitta där inne ännu...Blev dock besviken att jag istället för att skulle ha fått lyssna på musik och sång, fick gå hem med förstelnade händer och iskalla ben. Nice!

Nu ska jag kasta i mig lite middag och sen iväg in till stan igen, hann inte med alla bestyr eftersom jag hade brått på "gudstjänst"..So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0