- Oplanerad shopping -

Jag hatar bilister i Åbo! Jepp, jag vet om att jag också hatar busschaufförerna i Åbo, men bilisterna tar ganska långt priset! Visst är det lag på att om en cyklist/fotgängare är påväg över övergånsstället skall bilen stanna? Eller har jag missat något? Ingen gör det här i Åbo och varje gång resluterar det i att jag tappar nerverna och skulle ha lust att stoppa bilen och skrika några sanningens ord. Det värsta var ändå igår. Jag och V skulle se på film, men innan filmen hade V lovat att sätta upp får nya bambugardin. Tyvärr fanns borrmaskinen hos V's syster så vi kom överens om att jag snabbt skulle cykla efter den och att V skulle cykla och hyra filmen, eftersom han har Makuuni-kortet. Till borrmaskinen behövdes också en annan låda, så båda lådorna skulle jag få med mig på cykeln, ni ser problemet! Anyway, jag fick, med hjälp av min halsduk, fast den ena lådan på pakethållaren och den andra tog jag  i handen. Nu till själva issuet, inte en jäkla bil stannade då jag skulle över vägar och övergångsställen! Syns det inte att om en flicka försöker transportera två bauta lådor på sin cykel varav en innehåller en borrmaskin, att det är lite svårt!? Gud så arg jag var! Idiots, är det enda man kan säga. Idiots!

Tack och lov slutade kvällen bättre, filmen som V hyrt var helt jätteskit så vi bestämde att inte se den och åkte istället iväg och spelade:) Vi spelade Oh Lauras - Release me, och jag transponerade låten, transponerade, och det har jag nog inte gjort på sex år minst, ja senast då jag satt på musikteori med en viss Kitty. Skoj att jag kan ännu! Tiden bara flög förbi då vi en gång börjat spela, och vi var hemma först vid halv tolv. Nice:)

Idag åkte jag med V till Mylly och hälsade på på jobb för att skriva kontrakt. Hann med en kopp kaffe med gänget också innan jag gav mig iväg på min oplanerade shoppingtur. Jag har idag inhandlat skor, massa blusar och nagellack. Nöjd med väldigt förvånad över mitt flyt! Hih!

Dagen har alltså hittills varit super, förutom att jag skar upp halva fingret då jag provade ett par skor i Click shoes! My god, världens mördarsko! Tur att tanten hade plåster, annars är det möjligt att jag hade förblödit! Inte nice!

Nej nu ska jag städa här, fy vad dålig jag varit på sista tiden! Ut med mattor och in med nya. Smutsfönster och wc-stol here I come! Au' revoir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0