- Jag har en vän -

Hejsan svejsan. Ny dag igen, börjat trevligt med en dusch av nya insikter i det franska språket. Efter franskan bar det iväg till Anna och Emil för att printa ut min franska uppsats och prata lite IA-uppsats med Anna:) Dessutom bjöds det på mjöd, hemgjord, jättegott:)!

Cyklade hemåt och tog en sväng in på citymarket, hittade mat för dagen och en fin blomma, som jag tyvärr inte vet namnet på. Men fin var den, och gul:) Fräscht. Får väl göra ett nytt försök, tulpanerna dog ju bort, som väntat.

Glömde bort att berätta om gårdagens bästa ögonblick. Jag har fått en vän. En trevlig granne-vän. Jag har tidigare sagt att jag hatar alla i detta höghus, men jag ändrar mig, jag hatar alla utom en! Igår på morgonen då jag steg in i hissen stod där en gammal tant, som jag från tidigare vet att är finlandssvensk. Hon är så gammal och söt och igår blev hon ännu sötare då hon berättade att hon ibland köper svenska skvallertidningar och att eftersom hon vet att jag kan svenska funderade hon om hon kunde få kasta in en Hänt Extra åt mig någongång då hon köpt. Hon förklarade att grannfrun som hon för Dam - tidningen åt inte gillar att läsa Hänt Extra eftersom där är för mycket text för henne,som inte kan svenska så bra. Jag sa att jag gärna tar emot tidningen och att det är snällt att hon frågar. Jag har en vän:) Nu bara väntar jag på att den ska droppa in i brevinkastet. Hihi! Så alltså gårdagens höjdpunkt.

Jag väntar fortfarande på dagens höjdpunkt, som jag tyvärr befarar att inte lär dyka upp. Denna dag kommer att från och med nu enbart bestå av uppsats och tråkerier, så vitt jag vet. Ja, jag kan ju lyssna på lite Taylor Swift - Love story, den får mig alltid på så mysigt humör. Men nu mat och sen väntar Word. Ha en bra dag! À bientot!


Kommentarer
Postat av: e

söta gamla tanter är trevliga

2009-04-16 @ 16:52:10
Postat av: JOsefin

Japp, mycket! Speciellt finlandssvenska!

2009-04-16 @ 20:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0