- I'm back -

Okej, jag har ingen ursäkt till varför jag inte har skrivit här på min blogg på typ 100 år, jag kan bara säga att jag helt enkelt inte har haft tid eller ork för att skriva. Men nu har jag fått världens inpiration igen och ska försöka updatea lite oftare här:)

Ganska omöjligt för mig att börja berätta vad allt jag gjort sen början av augusti, det har hänt en hel del intressanta och ointressanta saker, men det som är värt at nämna är kanske resan till Rhodos med min V:) I början av september åkte vi över till min kära syster E och hennes man där vi tillbringade en dag och åkte sedan vidare till Grekland och Rhodos. En härlig vecka av solsken, avslappning och god mat. Kan det bli bättre?

Och ja, jag kan ju också nämna att jag nu börjat i akademin och trivs jättebra, är helt begaistrad av ämnet sociologi och hoppas att mitt intresse håller i sig. Men nu tänker jag inte längre berätta om vad som hänt, utan fokuserar på nutid och framtid.

På dagens agenda står Kvinnovetenskaps tentläsning..puh. Har ingen lust att läsa någonting längre och dessutom blir jag helt frustrerad av att läsa böckerna till tenten, mestadels för att allt som stå i dem stämmer. Jag är ingen feminist, men nog är det fanemej konstigt att kvinnor fortfarande idag nedvärdears av männen. Jag rekommenderar verkligen Carin Holmbergs bok " Det kallas manshat" för de som vill läsa om sådana saker som är helt naturliga att göra för oss kvinnor men som vi egentligen gör på grund av männes överordning. Okej, visst har det ädrats från den tid då filosofen Hegel sade: " Kvinnor är så olika män som djur är växter", men fortfarande är vårt samhälle inte jämlikt. Nåja, nog om det.

Senare ikväll, då jag förhoppningsvis har läst och blivit smart, ska vi kolla på Idols. Alltid på söndag och på torsdag:) Men nu ska jag börja reda ut mina papper och sen sätta igång med läsandet! Ha en trevlig dag! Ajöken:)!




                                           En liten bild på mig då jag njuter av caramellpudding efter en utsökt middag:)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nåja. Äntligen.

2008-10-30 @ 09:22:22
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0