- Paj -

Inget nytt att rapportera här inte..det här är en väldigt tråkig vecka för min del. Inget annat än skola och jobb. Känns trist. Det enda roliga är att A kommer hit idag. Vi ska luncha och antagligen shoppa lite också:)

Det andra roliga är "glöggrundan" på fredag. Ska bli skoj att sitza lite. Har inte hunnit i höst eftersom varje gång det varit något har jag jobbat. Typiskt.

Har börjat skriva lite på en låt igen. Men känns som om jag sitter fast, får inte melodin att löpa. Kanske borde begära hjälp av V, han om någon kan föra en melodi framåt:)

Igår gjorde jag en jättelätt och god maletkött/skinkpaj. Jag ska ge receptet här eftersom jag lovade min mamma det:).


Fyllning:

250 g maletkött

en påse strimlad skinka

1 paprika

1 lök

kryddor
250 g riven ost


Börja med att steka alla dessa tillsammans,lägg dock skinkstrimlorna till sist på låg värme.


Blanda:


4 ägg

6 dl mjölk
3dl mjöl
salt + andra kryddor

Sätt bakplåtspapper på en ungsplåt och bred sedan ut fyllningen på den. Häll sedan äggblandningen på och sätt in i ugnen på 200 grader i cirka 30 minuter. Klart och jättelätt!

Nu ska jag städa undan här i tonerna till vad som finns i winampen:)


Kommentarer
Postat av: e

ååhh va kul med studentliv..här e d bara utv.samtal

2008-11-26 @ 11:42:53
Postat av: mamma

hejsvejs!

Tack för receptet, skall pröva den genast då jag har möjlighet! Ja, det vore kul att bo i stan ibland!Vi ses!krammamma

2008-11-26 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0