- Respect man! -

Fredag igen. När ska jag lära mig att hänga med i veckorna? Min mentala veckodag är kanske tisdag eller onsdag, ja, iallafall långt från fredag. Men det är väl bara att acceptera att det är veckoslut igen och att jag ligger efter!

Idag ska jag städa här och läsa på sociologi. Jag har inget ork alls och det är roligare att läsa, förlåt Alexandra, "Seiska":) Kanske jag fixar fotona istället, eller stryker gardinerna. En sak jag iallafall borde hinna med är att åka till Mylly och hämta min rock. Jag lade nämligen undan en ylletygsjacka åt mig igår på jobb, jag kan inte riktigt bestämma om den är svart eller mörk, mörk blå, koden säger att den är svart iallafall. Jag har ju nog en vinterjacka som V köpte åt mig ifjol, men det fattas en knapp på den och jag kan INTE sy överhuvudtaget så det är mer än rätt att jag köper en helt ny, fin jacka istället:) Iallafall anser jag det vara det mest logiska av alternativen.

Jag kanske kollar i H&M i stan först, om den råkar finnas där också, men om den inte finns måste jag ta bussen till Mylly:)

En sak som definitivt ännu bör sägas är hur otrevliga och rent ut sagt hemska busschaufförer är!! Det må vara elakt att säga såhär men efter gårdagens händelse har jag faktiskt inget annat att säga. En gammal tant hade tryckt på knappen och ställde sig vid dörrarna och väntade att bussen skulle stanna. Vägen var lite krokig och gumman vinglade till lite grann, vilket tydligen störde chauffören så mycket att han kände att det var helt rätt att för full hals skrika åt den gamla tanten vad fan hon står där och stapplar för innan bussen ens stannat! Jag blev fullkomligt chockad av detta! Jag menar herregud, respekt för äldre gubbtönt! Den gamla tanten ville ju nästan gråta, och jag antar att den enda anledningen till att hon ställde sig där var för att snabbt hinna ut så att bussen snabbt kunde köra vidare. Att man kan göra så mot gamla, söta tanter! Skäms på honom! Hoppas han läser min blogg! Dessutom är detta inte första gången busschaufförer är otrevliga, skriker och gapar! Ok, om de inte gillar sitt jobb, men det är iallafall inte passagerarnas fel, och allra minst oskyldiga gamla tanters!

Nu ska jag börja dagen:)


Kommentarer
Postat av: mamma

Fy, vad hemska människor det finns... och så pratas det om hur otrevliga ungdomarna är..ja, han får det nog tillbaks, den dumma chauffören, en dag blir han oxå gammal!! Vad vackert det ser ut ifrån ditt fönster!!Krammamma.P.s du kan sy i en knapp, bara du vill!!

2008-11-21 @ 09:43:20
Postat av: ..:emmi:..

Du har väl inte glömt chaffisjäkeln som bara körde förbi oss...?

2008-11-21 @ 10:40:00
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Josefin

Mamma: Nej, det kan jag inte:)Inte snyggt iaf...

Emmi: O nej, verkligen inte!

2008-11-21 @ 11:17:06
Postat av: e

men snälla jose..en knapp kan du ju sy...du får inga julklappar om du int kan sy en knapp..:9sen är det en annan sak att det är betyligt roligare att köpa en ny jacka...P.s YLLETYGSJACKA låter inte fint:)själva ordet asså jag vet va du menar..p.s 2 jei snart skall ni hit:)p.s 3 första gången ja har rast på jobbet..:9men nu ska jag ut och vakta barn:)

2008-11-21 @ 11:32:34
Postat av: Alexandra

Int kan ja heller sy knappar... Dom blir int "spända"... Men sen har jag också 7 vinterrockar och kan därmed ta en annan om knapparna faller av på nån av dom... Överkonsumtion lönar sej...

2008-11-21 @ 12:45:56
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: J

Jag ska sy knappen..hittade ingen jacka...there you go:)

2008-11-21 @ 14:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0